L'ètica en temps de pandèmia

17/09/2020

Salvador Macip I Oriol Yuguero I Francesc Xavier Medina Luque

L'ètica en temps de pandèmia

Una crisi global com la pandèmia de Covid19 ha exposat les deficiències dels nostres sistemes de salut i com de poc preparats estàvem per lidiar amb un repte d'aquestes dimensions. A més ha evidenciat la importància de l'ètica en l'assistència sanitària i una sèrie de problemes ètics que s'han de solucionar abans de què ens trobem de nou a una situació similar. Els professionals sanitaris han hagut de fer front per primera vegada al principi ètic de justícia. El món postCovid19 requereix també d'una ètica a mida i és important començar a discutir les solucions als reptes que ens trobarem en el futur.

En aquest webinar Salvador Macip, metge, científic i escriptor i Oriol Yuguero, metge del Servei d'Urgències HUAV Lleida, moderats per Francesc Xavier Medina Luque, catedràtic dels Estudis de Ciències de la Salut, tractaran temes com:

La cura de la gent gran a les societats cada cop més envellides.
Prioritzar recursos sanitaris.
Com afrontem la limitació de recursos?
Com s'ha d'organitzar l'accés a fàrmacs i vacunes a una pandèmia?
Podem assegurar la confidencialitat de les dades?
Quines conseqüència tindrà el dol realitzat a la pandèmia?
Com ha canviat la comunicació i la relació metge-pacient després de la pandèmia?

Salvador Macip

Metge, científic i escriptor. Va estudiar Medicina a la UB, on també es va doctorar en genètica molecular. Des de finals de 1998 fins a principis de 2008 va treballar a l'Hospital Mount Sinai de Nova York, estudiant les bases moleculars del càncer i l'envelliment. Des de 2008 continua investigant sobre els mateixos temes al laboratori que dirigeix a la Universitat de Leicester (Regne Unit), on és professor del departament de Biologia Molecular i Cel·lular. Des de 2020 és també professor i investigador dels estudis de la Salut de la UOC. Ha publicat diversos llibres de divulgació científica, el més recent és Las grandes epidemias modernas (Editorial Destino, 2020).

Xarxes socials: LinkedinTwitter

Oriol Yuguero

Metge de família que treballa a Urgències de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida i màster en Bioètica per la UB. President del Comitè d'Ètica de la Regió Sanitària de Lleida.

Xarxes socials: LinkedinTwitter

Francesc Xavier Medina Luque

Catedràtic dels estudis de Ciències de la Salut i director de la Càtedra UNESCO d'Alimentació, Cultura i Desenvolupament de la UOC.

Xarxes socials: InstagramTwitter